Den Haag,
28
mei
2021
|
15:26
Europe/Amsterdam

Ben en T-Mobile klantvriendelijkste telecombedrijven 2021

Den Haag, 28 mei 2021 – Ben en T-Mobile zijn uitgeroepen tot de nummers één en twee klantvriendelijkste telecombedrijven van Nederland 2021. Dat blijkt uit onafhankelijk marktonderzoek van MarketResponse*, dat jaarlijks de prestaties van Nederlandse organisaties op het gebied van klantvriendelijkheid monitort. Hierin kroonden klanten Ben met een 8-min tot klantvriendelijkste telecombedrijf. Met slechts een verschil van tweehonderdste punt scoort T-Mobile een stevige tweede plaats.

Klanten noemen in hun positieve beoordeling van Ben vooral de transparantie en de flexibiliteit bij wijzigingen, van T-Mobile de betrouwbaarheid en vriendelijkheid. Tisha van Lammeren, directeur Consumentenmarkt bij T-Mobile Nederland: “Klanttevredenheid en service staan bij al onze merken hoog in het vaandel. Om onze klanten optimale service te bieden, werken we doorlopend aan het nog verder verbeteren van onze dienstverlening en klantondersteuning. Wij stoppen niet voordat iedereen verbonden is. Het afgelopen coronajaar was dit belangrijker dan ooit. We zijn trots en blij met deze feedback van onze klanten, om hen gaat het uiteindelijk. Deze mooie titel zien we dan ook als kroon op ons werk.”

Beste mobiele netwerk wereldwijd
Eerder dit jaar viel ook het mobiele netwerk van T-Mobile weer in de prijzen en werd door mobiele benchmarkorganisatie umlaut uitgeroepen tot het beste mobiele netwerk wereldwijd. T-Mobile won deze nieuwe award nadat de operator afgelopen december al voor de vijfde maal op rij door umlaut was uitgeroepen tot beste netwerk van Nederland.
 

*MarketResponse monitort sinds 2007 hoe bedrijven presteren op klantvriendelijkheid, met als hoogtepunt de jaarlijkse bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Hierbij worden organisaties gescoord op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten.

----- English version ------

Ben & T-Mobile most customer-friendly telecom companies 2021

The Hague, May 28, 2021 - Ben and T-Mobile have been named the number one and two most customer-friendly telecom companies in the Netherlands in 2021. This is shown by independent market research by MarketResponse *, which annually monitors the performance of Dutch organizations in the field of customer-friendliness. Customers crowned Ben with an 8-min as the most customer-friendly telecom company. With only a difference of two hundredth points, T-Mobile scores a solid second place.

In their positive rating, customers mainly mention Ben’s transparency and flexibility in changes and T-Mobile’s reliability and friendly service. Tisha van Lammeren, Consumer Market Director at T-Mobile Netherlands: “Customer satisfaction and service are of paramount importance to all our brands. In order to offer our customers optimal service, we continuously work on further improving our services and customer support. We don't stop until everyone is connected. This was more important than ever in the past corona year. We are proud and happy with this feedback from our customers, they are what matters in the end. We see this beautiful title as the crown on our work.”

Best mobile network worldwide
Earlier this year, the mobile network of T-Mobile also won awards and was named the best mobile network worldwide by the mobile benchmark organization Umlaut. T-Mobile won this new award after the operator was named best network in the Netherlands by Umlaut last December for the fifth time in a row.

* MarketResponse has been monitoring how companies perform on customer friendliness since 2007, culminating in the annual announcement of the Most Customer Friendly Company in the Netherlands. Organizations are scored on the basis of independent market research among consumers.