Financiële resultaten T-Mobile Q2 2015
T-Mobile presenteert resultaten tweede kwartaal 2015
- Stabiel kwartaal: totale omzet vergeleken met eerste kwartaal 2015 met 4,6 procent gestegen naar € 362 mln.
- Totale omzet vergeleken met het tweede kwartaal 2014 gedaald met 4,5 procent.
- Aantal contractklanten (postpaid) ten opzichte van eerste kwartaal 2015 met 2,8 mln stabiel.
- EBITDA vergeleken met eerste kwartaal 2015 met 6,8 procent gedaald naar € 124 mln .
- Positieve ontwikkelingen in groeigebieden midden- en kleinbedrijf en Ben.
- Dataverkeer afgelopen jaar met 60 procent gestegen.
T-Mobile Nederland heeft een stabiel tweede kwartaal achter de rug. Extra investeringen in zowel de consumenten- als zakelijke markt in het tweede kwartaal van 2015 hebben geleid tot een stijging van de totale omzet met 4,6 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2015. Ook de omzet uit bellen en data ('service revenue') bleef ten opzichte van het eerste kwartaal stabiel met € 255 mln.
Mark Klein, CEO T-Mobile Nederland: “In het tweede kwartaal lag de nadruk vooral op behoud en acquisitie van hoogwaardige klanten in zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Dit heeft een goede uitwerking gehad op de omzet en tot stabilisatie van het aantal contractklanten geleid. De ontwikkeling van de omzet uit bellen en data in 2015 stemde tot tevredenheid. De gevolgen van ons sterk verbeterde 4G-netwerk, dat in oktober dit jaar landelijke dekking zal hebben, was ook bij onze zakelijke activiteiten merkbaar.”
T-Mobile Zakelijk
Voor 2015 heeft T-Mobile het midden- en kleinbedrijf en de grootzakelijke markt als groeigebieden gemarkeerd. Mark Klein: “Strategische focus op onze zakelijke activiteiten heeft voor een groei van het aantal klanten gezorgd in het midden- en kleinbedrijf, met inzet van sterke proposities en ons uitstekende netwerk. De groei van het aantal zakelijke fixed mobile-contracten in verhouding tot mobile only-contracten is een positieve trend voor de langere termijn. Bovendien ben ik verheugd dat de nieuwe mogelijkheden in de grootzakelijke markt veelbelovend lijken.
In het tweede kwartaal heeft T-Mobile Zakelijk met succes Cloud & Clear gelanceerd - een onderscheidende fixed mobile-cloudoplossing voor de zakelijke markt. Via Cloud & Clear kunnen bedrijven veilig en direct van hun bestaande telecom-omgeving overstappen naar de cloud en tegelijkertijd hun maandelijkse kosten verlagen. De eerste klanten zullen de dienst in september gaan invoeren.
Zestig procent meer data
In het tweede kwartaal is T-Mobile begonnen met de uitrol van snel internet op het 900mhz spectrum en voegt daarmee wederom fors extra capaciteit toe aan het 4G-netwerk. Klanten ervaren hierdoor tevens een sterk verbeterde dekking binnenshuis. Dat was goed merkbaar, want klanten van T-Mobile belden niet alleen meer, maar gebruikten in het tweede kwartaal van dit jaar ruim zestig procent meer data dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Financiële parameters
Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014 is de totale omzet met 4,5 procent gedaald naar € 362 mln. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2015 is de totale omzet met 4,6 procent gestegen, terwijl de omzet uit data en bellen (service revenue) stabiel bleef met € 255 mln (- 0,8 procent). In 2015 bleef het aantal contractklanten stabiel op 2,8 mln. Onze budgetaanbieder Ben noteerde in het tweede kwartaal een stijging van het aantal klanten.
Onze forse investeringen in het tweede kwartaal in onder andere marketing en sales hebben in vergelijking met het eerste kwartaal van 2015 geleid tot een daling van EBITDA van 6,8 procent tot € 124 mln, ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014 daalde de EBITDA met 17,3 procent.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Neem voor meer informatie contact op met David van Eeghen, woordvoerder.Telefoon: +31 (0)6 38303912 / e-mail: david.van.eeghen@t-mobile.nl
Dit persbericht is samen met ander nieuws over T-Mobile terug te vinden in onze online newsroom
T-Mobile is onderdeel van Deutsche Telekom AG. Kijk voor meer informatie over de geconsolideerde cijfers van T-Mobile op http://www.telekom.com/investor-relations
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over T-Mobile in Nederland
Met 3,7 miljoen klanten is T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele communicatiediensten en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Nederland voert de merken T-Mobile en BEN. Klik hier voor meer informatie.