Den Haag,
05
juli
2017
|
15:00
Europe/Amsterdam

T-Mobile groeit wederom fors - en wel hierom

T-Mobile groeide het afgelopen kwartaal met 60.000 mobiele postpaid klanten

De definitieve klantencijfers voor het tweede kwartaal zijn binnen, en we hebben het weer voor elkaar gekregen: T-Mobile groeide het afgelopen kwartaal met 60.000 mobiele postpaid klanten. Dit betekent dat we de afgelopen 12 maanden met het ongelooflijke aantal van 250.000 abonnementen zijn gegroeid.

250.000, dat is meer dan de stad Eindhoven, de op vier na grootste stad van Nederland, op ons Unlimited netwerk. Ook hebben we nog nooit zo weinig klanten zien vertrekken naar andere operators en hebben nog nooit zo veel klanten ons bij vrienden en familie aanbevolen. En dat is, naar mijn eerlijke mening, het geheim van ons huidige succes.

Een jaar geleden hebben we ons tot doel gesteld om de meest toonaangevende mobiele operator op de premium markt te worden. We worden daarbij ondersteund door onze aandeelhouder die bereid is ver te gaan. We hadden al het best geteste mobiele netwerk in Nederland en hebben extra energie gestoken in onze dienstverlening en investeerden in opvallende branding, PR en marketing-initiatieven. En tenslotte maakten we een echte doorbraak met Datavrije Muziek en GO Unlimited, onbeperkt mobiel internet en bellen tegen een massamarktprijs. Een dienst die direct een doorslaand succes was bij onze klanten.

Er volgde spoedig een copycat, maar dat zien we niet echt terug in onze cijfers. En dat verbaast me niets. Onbeperkt is geen label of prijskaartje. Het is een belofte dat klanten altijd van de beste mobiele internetervaring kunnen genieten. En deze vrijheid en klantenervaring kan je niet kopiëren. Dat blijkt ook uit onderzoek. In de recente onafhankelijke 'mond-tot-mond'-enquête* kwam T-Mobile op de tweede plaats, KPN en VodafoneZiggo voorbijstrevend, waarbij Tele2 op de laatste 'rode lantaarn’ positie terechtkwam. Daarnaast zijn onze scores op merkherkenning en merkoverweging verhoogd met dubbele cijfers.

We presteren ook goed in andere delen van ons bedrijf. Ons B2B vast-mobiele aanbod trekt tienduizenden klanten per kwartaal en ook in deze markt worden we langzaam maar zeker een verstorende factor. Dit is een markt die sterk gedomineerd wordt door de decadente duopolisten KPN en VodafoneZiggo. Zakelijke klanten smeken om meer flexibiliteit en transparantie en hekelen het feit dat zij de enorme overhead van deze ondernemingen moeten betalen. Kosten die geen waarde toevoegen. Het is tijd (en het zal heel leuk zijn) om ook deze markt flink op te schudden. T-Mobile Thuis groeide met 20.000 klanten in de eerste helft van 2017; niet slecht voor een bedrijf dat relatief nieuw is voor ons.

T-Mobile volgt vastberaden de ingeslagen weg, ook in de komende jaren. En dit zijn niet alleen woorden. Contracten voor honderden miljoenen aan investeringen in ons netwerk zijn getekend en het landelijk Internet-of-Things netwerk is inmiddels uitgerold (het eerste ter wereld). Daarnaast bereiden we onze plannen voor 5G voor en ontwikkelen we een strategie om onze stempel te drukken in alles-in-één consumentenmarkt.

Het is echt leuk om deel uit te maken van T-Mobile.

Tak, Søren

 

*gepubliceerd door industrieanalist Telecom Paper op 30 mei. Word-of-Mouth score geeft aan in hoeverre klanten hun eigen mobiele operator aanraden aan derden. 

Boilerplate

Gedetailleerdere informatie over de financiële prestaties van T-Mobile Nederland in Q2, 2017 wordt op 3 augustus verstrekt, wanneer DT haar kwartaalverslag publiceert.