Den Haag,
01
juli
2014
|
13:00
Europe/Amsterdam

Geen vakantie voor mobiel

Nieuwsfeiten:
  • Driekwart van de Nederlanders gebruikt internet op mobiel tijdens vakantie
  • Vrouwen gebruiken op vakantie fors meer Whatsapp en social media
  • Mannen kijken vaker sportnieuws en YouTube

Met de zomervakantie om de hoek deed T-Mobile onderzoek naar hoe mobiel internet wordt gebruikt op vakantie. Bijna driekwart van de Nederlanders geeft aan internet op hun mobiel ook op vakantie te gebruiken. Vooral voor het versturen van berichten, het bekijken van (sport)nieuws, social media en mobiel bankieren. Ook navigeren en het luisteren naar muziek is populair. Vrouwen gebruiken de smartphone op vakantie duidelijk vaker voor Whatsapp (88%) dan mannen (71%). Ook met het gebruik van social media scoren vrouwen duidelijk hoger (65%) dan mannen (55%). Mannen gebruiken hun mobiel tijdens de sportzomer ruim vier keer zo vaak (22%) als vrouwen (5%) om naar sportnieuws te kijken. Ook muziek luisteren en filmpjes kijken doen mannen veel vaker op hun mobiel.

T-Mobile tot vijf keer goedkoper

Mobiel internet is dus niet meer weg te denken tijdens de vakantie. Om daar op in te spelen biedt T-Mobile op eenvoudige en veilige en wijze toegang tot mobiel internet in het buitenland. De Travel & Surf internetpassen zijn vernieuwd en nu nog voordeliger per MB. Mobiel internet van T-Mobile is daarmee tot vijf keer goedkoper dan het nieuwe EU-tarief.

Hoe werkt Travel & Surf

Op vakantie koopt de klant voor een vastgesteld, laag bedrag een XS, S, M of L-pas. Bij 80% van het verbruikte aantal MB’s krijgt de klant een waarschuwingsbericht. Is de pas volledig verbruikt of verlopen, dan loopt de teller niet door, maar ontvangt de klant een SMS en kan hij zeer eenvoudig een nieuwe pas kopen. Hierdoor heeft de klant altijd volledig inzicht in het verbruik en nooit onverwachte internetkosten achteraf. Vanaf vandaag is de informatie over het vernieuwde Travel & Surf en de nieuwe EU-tarieven hier te vinden.

Over het onderzoek

Het onderzoek over mobiel gebruik in het buitenland is in opdracht van T-Mobile verricht door DVJ Insights onder 500 Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar.