Blog: Het is genoeg!
Het is weer die tijd van het jaar! De jaarlijkse prijsverhoging op de telecommarkt voor vaste diensten. Wist je dat Nederlandse huishoudens ongewild elk jaar meer moeten betalen voor hun vaste diensten? Waarom? Omdat we in Nederland een duopolie hebben van KPN en VodafoneZiggo die hun klanten meer geld vragen voor dezelfde diensten. Niemand staat eigenlijk stil bij €2,50 per maand extra, maar als je dit elk jaar doet, hebben we het over serieus geld. Nederlandse consumenten kunnen het gewoon accepteren en betalen, maar ze hebben ook de optie om te kiezen voor T-Mobile.
Søren Abildgaard, CEO van T-Mobile Nederland: "T-Mobile verhoogt de prijzen voor bestaande klanten voor vaste diensten dit jaar niet. Wij zijn de challenger in de markt en we blijven inspelen op de behoeften van de klant, zelfs wanneer de concurrentie op de Nederlandse mobiele markt sterk is. Langzaam maar zeker worden de gevolgen van de duopolie op de vaste en mobiele telecommarkt duidelijker. VodafoneZiggo en KPN hebben nauwelijks concurrentie op vaste diensten en dit houdt de Nederlandse consument in een wurggreep. De jaarlijkse prijsstijging per 1 juli van KPN werd snel gevolgd door een prijsstijging van VodafoneZiggo. Wat een verrassing! Bestaande klanten hebben de keuze om te betalen of vertrekken. Daarom kozen we er bij T-Mobile voor om de prijzen voor onze vaste diensten voor bestaande klanten dit jaar niet te verhogen. We nodigen nu alle klanten van VodafoneZiggo en KPN, die het beu zijn om meer te betalen, uit om zich bij ons aan te sluiten. Je hebt nu de mogelijkheid om een andere keuze te maken.
Als KPN en VodafoneZiggo doorgaan met deze jaarlijkse prijsstijgingen, zullen klanten over een paar jaar vanaf nu een verdubbeling van de vaste kosten ervaren. Mijn advies aan klanten: gebruik uw keuzevrijheid en stop met het accepteren van standaard prijsverhogingen in de markt. Kom naar T-Mobile! Mijn team en ik zorgen ervoor dat u de beste aanbieding en services voor uw geld krijgt.