Den Haag,
09
mei
2018
|
07:02
Europe/Amsterdam

Klanttevredenheid T-Mobile Bereikt recordhoogte dankzij uitstekende netwerkprestaties, servicekwaliteit en vernieuwende proposities

Samenvatting Q1 2018

  • Aantal Postpaid klanten groeit in eerste kwartaal met 83.000 klanten

  • Aantal mobiele klanten stijgt naar 3,905 miljoen, waarvan 3,337 miljoen postpaid klanten

  • Aantal T-Mobile Thuis klanten groeit in eerste kwartaal met 7.000 uit naar 198.000 klanten

  • Loyaliteitsindex T-Mobile (TRI*M) komt in het eerste kwartaal van 2018 uit op 77 punten, de hoogste score ooit voor T-Mobile in Nederland. In het eerste kwartaal van 2017 was de score68 punten

  • Aangepaste EBITDA (correctie vanwege regulering en boekhoudkundige effecten) stijgt met 12%. Gerapporteerde EBITDA daalt echter jaar op jaar met 2% en komt uit op 108 miljoen

  • Aangepaste totale omzet (correctie vanwege regulering en boekhoudkundige effecten) daalt 2% door concurrentiedruk en lagere omzet uit handsets. Gerapporteerde totale omzet daalt jaar op jaar met 9% en komt uit op 309 miljoen (waarvan mobiele omzet 286 miljoen en omzet T-Mobile Thuis 23 miljoen).

Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: “Allereerst een groot compliment aan mijn team! Bij T-Mobile houden we van uitdagingen. Onszelf verbeteren ten gunste van onze klanten, dat is waar we goed in zijn. En het is een enorme prestatie dat we die uitdaging aankunnen. We zijn heel trots op de groei van ons klantenbestand, zowel in het consumenten- als zakelijke segment. We blijven successen boeken door pijnpunten bij klanten weg te nemen en in te spelen op klantbehoeften. Zelfs met de hevige concurrentie op de Nederlandse mobiele markt, zowel vanuit de duopolie van KPN en Vodafone, die beide hun aantallen FMC-klanten fors zagen stijgen, als van de MVNO’s.”

HOOGSTE LOYALITEITSSCORE OOIT

T-Mobile blijft zichzelf uitdagen en dit werpt zijn vruchten af. Het bedrijf noteerde opnieuw een klantengroei van 83.000, en daarmee komt het totaal op 3,9 miljoen klanten. De loyaliteitsscore (TRI*M) steeg in het eerste kwartaal naar 77 vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2017. Het is de hoogste score die T-Mobile Nederland ooit heeft behaald. Alle gemeten loyaliteitsaspecten - netwerk, proposities en service - lieten een stijging zien.

Abildgaard: “De forse stijging in onze klantloyaliteitsindex bewijst dat we de juiste keuze hebben gemaakt door flink te investeren in de ontwikkeling van ons netwerk en de klantervaring. Dit heeft bijvoorbeeld geleid tot de best beoordeelde app in de markt, en misschien nog wel belangrijker, tot het feit dat diverse onafhankelijke testautoriteiten ons opnieuw hebben uitgeroepen tot het beste en snelste netwerk. Dit laat zien dat we klaar zijn voor de volgende generatie netwerkinnovaties. We blijven onze klanten de beste netwerkervaring bieden en we nodigen consumenten uit om ons unlimited netwerk zelf te ervaren.”

UITSTEKEND UNLIMITED NETWERK

Onafhankelijke experts op het gebied van netwerktests hebben T-Mobile uitgroepen tot beste netwerk. De kroon op het werk was de P3 Mobile Benchmark: T-Mobile werd door P3 voor het derde jaar op rij als beste getest, en dit keer met de hoogste wereldwijde testscore ooit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook bij OpenSignal en NetCheck kwam T-Mobile als beste en snelste Nederlandse netwerk uit de bus.

 

 

 

 

 

 

 

Bron: https://opensignal.com/reports/2018/03/netherlands/mobile-networks-update

Het OpenSignal-rapport laat zien dat T-Mobile niet alleen koploper is wat betreft downloadscores, maar ook concurrenten KPN en Vodafone achter zich laat door de beste netwerk latency (de tijd die het netwerk nodig heeft om te reageren wanneer data wordt opgevraagd) te bieden.

Het gerenommeerde speedtestbedrijf Ookla bevestigd dat T-Mobile het snelste netwerk heeft.

T-Mobile blijft investeren in het beste Nederlandse Unlimited netwerk. Het netwerk is onlangs uitgebreid met nieuwe technologie die een belangrijke basis vormt voor de evolutie naar 5G. Klanten profiteren hiermee van optimale snelheid en capaciteit op het nu al het snelste netwerk. En dit alles om de klanttevredenheid hoog te houden.

NEGEN KWARTALEN ACHTEREEN DE SNELSTE GROEIER IN DE ZAKELIJKE MARKT

Ook het aantal zakelijke mobiele klanten van T-Mobile steeg met 23% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2017. Deze groei is te danken aan het feit dat steeds meer klanten vragen om 'Unlimited ondernemen'. Zakelijke klanten in alle segmenten eisen contractflexibiliteit, Unlimited data en Mobile First-cloudoplossingen. Hoe groot de organisatie van de klant ook is, T-Mobile gaat altijd op zoek naar een oplossing op maat. Abildgaard: “We zijn ontzettend trots dat veel ondernemers voor T-Mobile hebben gekozen waaronder Canadian Corner, Cordaan, TUI en MediaMarkt”.

VERNIEUWENDE PROPOSITIES

Het netwerk van T-Mobile is gebouwd voor Unlimited. T-Mobile richt zich daarom op proposities die Unlimited toegankelijker maken voor Nederlandse smartphonegebruikers en nodigt meer klanten uit op het beste netwerk. Steeds meer klanten vragen om gecombineerde oplossingen voor vast en mobiel. De nieuwste propositie die in januari 2018 werd gelanceerd, is gericht op kortingen voor klanten met meerdere mobiele abonnementen in één huishouden, of de combinatie daarvan met vaste aansluitingen. T-Mobile ontwikkelt proposities om aan deze groeiende behoefte te voldoen en om de strijd aan te kunnen met de Nederlandse duopolie. Met Unlimited 4G voor Thuis biedt T-Mobile een alternatief voor huishoudens die geen beschikking hebben over stabiel en snel vast internet. Dankzij het best geteste mobiele netwerk in Nederland kan T-Mobile deze huishoudens stabiel en snel internet aanbieden.

GROEI T-MOBILE THUIS

De groei van het aantal T-Mobile Thuis-klanten zet in 2018 door. In het eerste kwartaal zijn opnieuw 7.000 nieuwe klanten toegevoegd. T-Mobile Thuis blijft groeien en het bedrijf heeft vorige maand de 200.000e klant mogen verwelkomen. Dit aantal staat nog lang niet in verhouding tot het marktaandeel van de duopolie in de vaste markt.

OVERNAME TELE2

Ondanks de groei van het aantal klanten en de stijging van de klanttevredenheid heeft T-Mobile Nederland de omzet zien dalen. De beoogde overname van Tele2 is daarom van groot belang, aangezien deze op de lange termijn duurzame concurrentie op de Nederlandse telecommunicatiemarkt waarborgt en T-Mobile beter in staat stelt om in alle segmenten de challenger te blijven. En dat allemaal in het belang van de Nederlandse klanten!