Den Haag,
06
juli
2016

Mobiel verleidelijker dan vriend(in)

Samenvatting

Nederland wil niet altijd maar ‘meer, meer, meer’, omdat het kan. Nederland wil EN-EN. 100% genieten van de leuke dingen met je mobiel én er 100% bij zijn.

90% van de inwoners van Nederland vindt wel eens dat een vriend(in) net te veel met zijn mobiele telefoon bezig is tijdens het eten of een concert, in de klas en zelfs in bed. ‘Ik doe het zelf ook’: 60% van de ondervraagden vindt dat ze te vaak worden opgeslokt door mobiele verleidingen. Meer dan 2 uur per dag besteden we er gemiddeld aan. Daardoor zijn we niet altijd 100% bij de les. Wat 10 jaar geleden nog onbeschoft was, wordt nu veelal geaccepteerd. Tegelijkertijd willen we juist ‘erbij’ zijn. In het moment. Met elkaar. Dat blijkt uit het onderzoek van Onderzoeksbureau Direct Research. Zij onderzochten in opdracht van telecom provider BEN het gedrag en de dilemma’s rond het gebruik van de mobiele telefoon onder ruim 800 inwoners van Nederland.

De nieuwe BEN-campagne die vandaag start, gaat over het inzicht dat mensen EN-EN willen. Namelijk 100% genieten van de leuke dingen die je mobiel je biedt èn 100% aandacht voor de mooiste momenten met elkaar.

Mobiele telefoon niet altijd het belangrijkste in je leven
De nationale tweestrijd: 90% van de inwoners van Nederland vindt het fantastisch wat er allemaal kan met de mobiele telefoon, maar erkent dat je door diezelfde mobiele telefoon soms de liefste, leukste en mooiste momenten mist. Overal je mobiele telefoon erbij lijkt de nieuwe norm te zijn. Terwijl we ons er wel degelijk van bewust zijn dat er belangrijkere dingen zijn in het leven. Eigenlijk willen we niets liever dan onze tijd, geld en aandacht echt aan elkaar besteden.

Ben je er 100% bij
Bijna 90% van de ondervraagden vindt dat de leukste en mooiste momenten worden gemist omdat mensen te veel met hun mobiele telefoon bezig zijn. Bijna de helft van alle ondervraagden heeft meer dan 1 keer per uur contact via zijn mobiele telefoon. 60% van de ondervraagden checkt meer dan 20 berichtjes per dag. Dit gaat de hele dag door: tijdens het ontbijt, lunch, diner en een concert. Dit terwijl van de ondervraagden 90% meer plezier haalt uit een concert als de mobiele telefoon even in de zak blijft. 80% vindt dit van het gezamenlijke eetmoment. En 70% vindt het prettiger als de ander niet continu met zijn mobiel bezig is in bed.

Bewustzijn vergroten of verbieden?
Bekende buitenlandse artiesten willen graag 100% in contact zijn met hun fans en adviseren de mobiele telefoon niet te gebruiken tijdens concerten. Ook in Nederland gebeurt dit steeds vaker. Telecomprovider BEN oordeelt niet. BEN is niet van ‘meer, meer, meer’, alleen maar omdat het kan. BEN viert de veelzijdigheid en helpt je met abonnementen en diensten om het maximale uit je euro te halen. Voor de bewuste genieters van nu, die hun geld, tijd en aandacht zo goed mogelijk willen verdelen. Soms met je mobiel in de hoofdrol. Soms in de bijrol. Zodat je er hoe dan ook altijd 100% bij bent. Bij elkaar. In het moment. Hoe en wanneer jij dat doet, bepaal je zelf. Ben jezelf.

Over Ben
Hallo, ik ben Ben. Ik ben een aanbieder van mobiele telefonie en sta al meer dan 15 jaar voor betaalbare mobiele communicatie, zodat we elkaar kunnen blijven verrassen en inspireren. Ik houd het graag eenvoudig en begrijpelijk. In gewone mensentaal. Mijn aanbod is overzichtelijk en betaalbaar zodat je altijd precies weet waar je aan toe bent. Ik maak gebruik van het netwerk van T-Mobile, het best geteste van Nederland. Wil je meer over mij weten? Kijk dan op www.ben.nl.

Voor publicatie
Filmpje straatinterviews https://we.tl/4EoevQCWGh en onderzoeksresultaten, of delen ervan zijn vrij beschikbaar voor publicatie met de volgende bronvermelding:

“5 juli 2016. Direct Research deed onderzoek onder 800 mensen in Nederland naar het gedrag en de dilemma’s bij gebruik van mobiele telefoons in opdracht van Ben.”

De onderzoeksresultaten zijn beschikbaar voor publicatie indien de volledige bronvermelding opgenomen wordt zoals hiervoor beschreven onder ‘Voor publicatie’. Neem voor meer achtergrondinformatie over het onderzoek contact op met DirectResearch | Sonja Schaap | 06 55 70 35 46 Sonja.Schaap@directresearch.nl.

Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws