My T-Mobile App verandert klantgedrag
- My T-Mobile App bestaat twee jaar
- Enorme groei met 500.000 unieke gebruikers
- Meer dan drie miljoen views per maand
Steeds meer klanten van T-Mobile maken gebruik van online servicekanalen. Sinds de lancering van de My T-Mobile App, twee jaar geleden, maken meer dan 500.000 klanten gebruik van dit kanaal. De app wordt drie miljoen keer per maand bekeken om met name belstatus en facturen in te zien. Door het succes van deze app ziet T-Mobile het klantgedrag veranderen. Klanten willen 24 uur per dag, zeven dag per week toegang hebben tot informatie en zelf alles kunnen regelen.
Twee jaar geleden werd de My T-Mobile App gelanceerd. Sindsdien maken meer dan 500.000 klanten gebruik van de app. Gemiddeld wordt er zeven keer per maand ingelogd in om de belstatus te bekijken en rekeningen in te zien. Dat resulteert in drie miljoen views per maand. Door het vele gebruik van deze app ziet T-Mobile een verschuiving in haar servicekanalen. Voorheen gingen klanten naar de winkel of namen telefonisch contact op, tegenwoordig gaat dit steeds vaker via de My T-Mobile App. Het aantal telefoontjes naar de klantenservice is in drie jaar tijd met 60% afgenomen.
T-Mobile speelt met de app dan ook in op de wensen van de klant om 24 uur per dag, zeven dagen per week, waar ook ter wereld toegang te hebben tot (persoonlijke) informatie. De app is door de jaren heen met feedback van klanten aangepast en uitgebreid. Klanten kunnen naast het inzien van hun belstatus en factuur, ook direct bundels aanschaffen. Hiernaast kan men gebruik maken van toestelhulp. Deze functionaliteit geeft alle informatie rondom diverse soorten toestellen, zodat klanten zelf aan de slag kunnen gaan om problemen met een toestel op te lossen.
De My T-Mobile App is beschikbaar voor Android, IOS en Blackberry gebruikers. Meer informatie is hier te vinden.