Den Haag,
08
november
2018
|
07:00
Europe/Amsterdam

Resultaten derde kwartaal 2018 T-Mobile Nederland

Samenvatting

 

  • Aantal mobiele klanten (SIM's) stijgt naar 4,004 miljoen, waarvan 3,481 miljoen postpaid.

  • Postpaid klantenbestand groeit in derde kwartaal met 57.000.

  • Aantal klanten T-Mobile Thuis stijgt in het derde kwartaal met 17.000 naar 227.000.

  • Gerapporteerde totale omzet groeit jaar op jaar met 2% en komt uit op € 335 miljoen (waarvan € 310 miljoen vanuit mobiel en € 25 miljoen vanuit T-Mobile Thuis).

  • Gerapporteerde EBITDA stijgt jaar op jaar met 6% en komt uit op € 104 miljoen.

  • Loyaliteitsindex T-Mobile (TRI*M): 71 punten in het derde kwartaal; loyaliteitsindex Unlimited-klanten is 80.

Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: "Ondanks deze zeer concurrerende markt zijn we erin geslaagd een solide resultaat te handhaven. Daar ben ik trots op. De omzet bedroeg in het derde kwartaal 335 miljoen, een stijging van 8 miljoen vergeleken met dezelfde periode in 2017. Die stijging komt voor een groot deel voort uit de verkoop van meer abonnementen in combinatie met een smartphone. In de B2B-markt zijn we voor het negende kwartaal op rij de snelste groeier. De B2C-markt blijft een uitdaging, ondanks ons groeiende klantenbestand. We zijn de vier miljoen abonnees gepasseerd!”

Beloften

In het afgelopen kwartaal, heeft T-Mobile opnieuw uitdrukkelijk aangegeven dat het bedrijf wil fuseren met Tele2. Søren Abildgaard: "Om te laten zien waartoe we samen met Tele2 in staat zijn, hebben we vijf beloftes aan de Nederlandse consument gedaan die we gaan uitvoeren zodra de fusie is goedgekeurd. Zo blijven we bijvoorbeeld minstens drie jaar lang Unlimited Data van Tele2 aanbieden voor maximaal 25,- per maand. Ook gaan we als eerste aanbieder glasvezel uitrollen om snel internet in minstens twee miljoen huizen beschikbaar te maken.

De huidige markt wordt gedomineerd door KPN en VodafoneZiggo, met als gevolg dat klanten over het algemeen zeer weinig keuze hebben. Samen met Tele2 kunnen we hier iets aan doen! Door onze krachten te bundelen geven we Nederland meer keuzevrijheid, gunstigere prijzen en bovendien meer innovatie.”

De Europese Commissie doet momenteel onderzoek naar de voorgestelde fusie en zal naar verwachting vóór het einde van dit jaar duidelijkheid geven.

Succesvolle Recycle Deal

In het derde kwartaal heeft T-Mobile als eerste telecomprovider een programma gelanceerd dat is gericht op het stimuleren van het hergebruik en de recycling van smartphones. Met de Recycle Deal biedt T-Mobile klanten niet alleen de nieuwste telefoon, maar ook de mogelijkheid om actief bij te dragen aan het verminderen van e-waste. Klanten krijgen de kans om hun smartphone na afloop van hun contract terug te verkopen aan T-Mobile, waarna deze wordt gerecycled of door onze partners wordt aangeboden voor hergebruik. Abildgaard: "Het is een innovatief programma waarmee we actie ondernemen tegen het groeiende probleem van elektronisch afval. We zijn trots op onze samenwerking met Closing the Loop op dit terrein. Intussen worden elke week al ruim duizend handsets aangeboden voor de Recycle Deal."

Klanttevredenheid

T-Mobile daagt de duopolie uit namens zijn klanten. Klantloyaliteit en klanttevredenheid zijn voor het bedrijf daarom de belangrijkste drijfveren. Abildgaard: "Met de Unlimited propositie, ons loyaliteitsprogramma 'Klantvoordeel' en het als beste geteste netwerk zien we dat klanten bij T-Mobile willen blijven. Een duidelijk signaal dat onze klanten waarderen wat we elke dag voor hen doen.”