T-Mobile Netherlands behaalt solide resultaat in Q1
T-Mobile Netherlands heeft het eerste kwartaal van 2012 sterk afgesloten met een stijging in omzet en EBITDA. Dit resultaat is toe te schrijven aan een sterke groei in het aantal postpaid klanten en een verhoogde focus op de kosten. In het prijsgedreven prepaid segment daalde het aantal klanten als gevolg van de hevige concurrentie.
Thomas Berlemann: “We zijn tevreden met de ontwikkelingen van onze postpaid activiteiten op zowel de consumentenmarkt als de zakelijk markt (MKB). De groei van ons klantenbestand en de stijgende vraag naar datadiensten bevestigen onze sterke positie op de markt voor mobiel internet. We blijven ons dienstenaanbod op deze belangrijke markten uitbreiden en blijven investeren in high-value producten.”
Omzet en EBITDA
De omzet van T-Mobile Netherlands steeg in het eerste kwartaal van 2012 met 1% naar €421 miljoen. De EBITDA steeg met 40% naar €115 miljoen in vergelijking met het eerste kwartaal van 2011. Vorig jaar werd de EBITDA in dit kwartaal negatief beïnvloed door eenmalige kosten. Het sterke resultaat over het eerste kwartaal van dit jaar is onder meer toe te schrijven aan eerdere kostenbesparingen.
Het totale klantenbestand groeide in het eerste kwartaal van 2012 met 3% naar 4,9 miljoen tegenover een jaar eerder. In het postpaid segment steeg het aantal klanten met 7%. In het prepaid segment daalde het aantal klanten met 3%.