Den Haag,
08
november
2012
|
10:48
Europe/Amsterdam

T-Mobile Netherlands rapporteert hogere EBITDA en lagere omzet in 3e kwartaal 2012

Nieuwsfeiten:
  • EBITDA groeit met 18% naar €143 miljoen
  • Omzet daalt met 4% naar €413 miljoen
  • Opnieuw explosieve groei dataverkeer van 47%

In het 3e kwartaal van 2012 noteerde T-Mobile een omzetdaling van 4% naar €413 miljoen. De EBITDA steeg met 18% en komt uit op €143 miljoen (beide in vergelijking met het 3e kwartaal 2011). Het gebruik van mobiel internet onder de T-Mobile klanten blijft in een hoog tempo toenemen. Het dataverkeer groeide met 47% ten opzichte van het 3e kwartaal 2011.

Algemeen directeur Thomas Berlemann: “Onze constante focus op kosten heeft geleid tot een verbetering van onze EBITDA. Op de lange termijn ben ik echter bezorgd over de omzet. De dalende inkomsten in de markt beïnvloeden de gehele sector en vormen een uitdaging voor toekomstige investeringen die de groei van mobiel internet mogelijk moeten maken.”

T-Mobile zal haar groeistrategie versneld doorvoeren door het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten die nauw aansluiten op de wensen van haar klanten. Ook zal de organisatie verder worden gestroomlijnd om adequaat te kunnen reageren op de dynamische marktontwikkelingen. Berlemann: “Om winstgevende groei te bewerkstelligen zullen we de efficiency van onze organisatie verder verbeteren en de nadruk leggen op investeringen in onze mobiel internet initiatieven en een excellente service voor onze klanten .”

Introductie streaming muziekdienst Deezer
In het 3e kwartaal van 2012 is T-Mobile erin geslaagd haar leidende rol in mobiel internet te behouden onder andere dankzij de Travel & Surfpakketten die in populariteit zijn gestegen. In vergelijking met augustus vorig jaar verkocht T-Mobile in totaal 176% meer van deze voordeelpassen waarmee klanten in het buitenland voor een vast bedrag zorgeloos gebruik kunnen maken van mobiel internet. In september introduceerde T-Mobile de streaming muziekdienst Deezer. Hiermee kunnen klanten uit 18 miljoen tracks hun eigen playlist samenstellen en delen. Aan het einde van het derde kwartaal lanceerde T-Mobile op succesvolle wijze de iPhone 5.

Stijging aantal klanten naar 4,8 miljoen
Op het gebied van klanttevredenheid en klantloyaliteit boekte T-Mobile verdere vooruitgang. Haar website werd uitgeroepen tot de beste binnen de telecomsector (onderzoek WuA!) en in de jaarlijkse Social Media Monitor (Social Embassy) behaalde T-Mobile de 3e plek in de categorie Service. Het totaal aantal klanten nam toe ten opzichte van het 2e kwartaal 2012 en komt nu afgerond uit op 4,8 miljoen.

Deel deze release

Laatste nieuws