07
november
2015

T-Mobile reageert op uitzending Kassa van 7 november 2015

VaraKassa besteedde Zaterdag 7 november aandacht aan het omzetten van verouderde Flex/Relax-abonnementen van T-Mobile. T-Mobile zet de komende weken klanten met bepaalde Flex/Relax-abonnement over naar het nieuwe ‘Stel-Samen en Stel-Bij abonnement’.

BETER AANBOD
Deze overgang betekent voor alle klanten dat men een beter aanbod krijgt. Met Stel-Samen en Stel-Bij krijgen klanten naast onbeperkt bellen en sms-en in Nederland veel andere voordelen ten opzichte van de oude abonnementen: grotere databundels die maandelijks aanpasbaar zijn, sneller internet, bellen in Europa vanuit de bundel en dat tegen gelijkblijvende of lagere vaste maandlasten. Om de overgang in alle opzichten aantrekkelijk te maken biedt T-Mobile Stel-Samen en Stel-Bij tot onder de huidige marktprijs aan, waardoor Flex/Relax-klanten in de nieuwe situatie soms wel 60 tot 70 procent minder maandlasten gaan betalen. Omdat dit een wijziging betreft, kunnen klanten bovendien iedere maand hun abonnement zonder kosten opzeggen.

BELTGOED
Bij Flex/Relax-abonnementen namen klanten niet gebruikte belminuten en SMS'jes mee naar de volgende maand. Deze nog openstaande bel- en SMS-tegoeden werden in Euro's op de rekening vermeld, maar konden alleen voor bellen en SMS-en worden gebruikt, zoals in de voorwaarden vermeld. Ook bij T-Mobile krijgen wij vragen van klanten over het opgespaarde beltegoed.Met de overgang naar Stel-Samen en Stel-Bij worden deze tegoeden overgezet naar 'Onbeperkt Bellen en SMS-en' waardoor klanten zoveel kunnen bellen en SMS-en als ze willen binnen Nederland. In de nieuwe situatie kunnen klanten voor 120 minuten bellen buiten Nederland maar binnen Europa - vanuit hun bundel zonder bijkomende kosten. Het bellen buiten Europa komt echter wel te vervallen.

T-Mobile neemt deze maatregelen om naar de toekomst toe haar processen en systemen te kunnen vereenvoudigen. Dit is noodzakelijk om de interne kosten te verlagen, nodig om de sterk dalende consumentenprijzen voor bellen en data te kunnen volgen. Om het productaanbod te vereenvoudigen, is het noodzakelijk om klanten over te zetten naar onze meest moderne producten. Wij doen dat met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en bieden een totaalpakket aan dat beter is dat wat men heeft. Wij denken hier ook met de overgang van onze Flex/Relax-klanten aan te hebben voldaan. Dit blijkt overigens ook uit het feit dat veruit de meeste klanten tevreden zijn met ons aanbod.

Woordvoerders
photo:KATHLEEN LOODS
KATHLEEN LOODS
06-38293561
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws